0 цікавий факт дня: хороші кишкові бактерії можуть допомогти схуднути

Недавні дослідження показують, що мікробіом кишечника може впливати на нашу здатність схуднути. Дослідники з вашингтонського університету в сша виявили, що присутність певних “хороших” мікробів в кишечнику людей, які дотримуються дієти для схуднення, впливає на те, скільки кілограмів вони змогли скинути.

Щоб зрозуміти, який вплив мікроби кишечника людини роблять на втрату ваги, дослідники вивчили 105 людей з надмірною вагою, всі з яких були зараховані в річну програму схуднення. Щоб відстежувати їх втрату ваги, дослідники записали початковий індекс маси тіла (імт) учасників.

Вчені також записали рівні певних маркерів метаболізму в крові, таких як рівень холестерину, щоб зрозуміти, наскільки легко кожен учасник може спалювати жир. Зразки стільця були зібрані на початку і в кінці дослідження, щоб визначити, які мікроби були присутні в кишечнику кожного учасника і на якому рівні.

Потім дослідники порівнювали людей, які втратили вагу (в середньому не менше 1 відсотка від їх ваги щомісяця), з тими, чия вага залишилася незмінною. Вони виявили, що різні маркери крові, пов’язані з метаболізмом, лише мінімально розрізняються між тими, хто схуд і не схуд.

Але в цих двох групах були дійсно різні типи кишкових мікробів. У людей, які втратили більше ваги, в кишечнику було більше корисних бактеріальних ферментів. Ці ферменти допомогли розщепити складні вуглеводи (наприклад, що містяться в цільнозернових) на прості цукри, що полегшує їх перетравлення і знижує ймовірність їх накопичення у вигляді жиру.

Автори також виявили, що зростання бактеріальних колоній, зокрема бактерій prevotella, сприяє виробленню більш високих рівнів корисних речовин, таких як коротколанцюгові жирні кислоти. Відомо, що ці речовини зменшують запалення, що може сприяти схудненню.

З інших досліджень ми знаємо, що гени людини можуть впливати на ризик ожиріння, хоча немає чітких доказів того, що генетика також впливає на здатність схуднути. Але це недавнє дослідження показує нам, що тип бактерій в кишечнику людини, коли він починає дієту, краще, ніж холестерин та інші речовини, які пов’язані зі здатністю людини спалювати жир при прогнозуванні того, скільки ваги він втратить.

Хоча дослідники показали зв’язок між мікробіомою кишечника та втратою ваги, ми все ще багато чого не знаємо, включаючи необхідність перевірки цих результатів у більш широкій групі, щоб показати, що ці бактерії дійсно беруть участь у схудненні. Учасники дослідження також брали участь у комерційній програмі схуднення.

Це означає, що група може не бути репрезентативною для населення в цілому, що є ще однією причиною, по якій необхідні подальші дослідження.

Але якщо ці результати будуть підтверджені, вони можуть бути дуже перспективними для людей, які хочуть схуднути і не підтримувати його, оскільки мікробіом кишечника людини може бути змінений – на відміну від його генів. Наступним кроком буде з’ясування того, як люди, які бажають схуднути, можуть збільшити кількість цих специфічних жиросжигающих бактерій або за допомогою дієти, включаючи пробіотики і пребіотики, або за допомогою більш досконалих методів лікування, таких як трансплантація фекальної мікробіоти – процедура, при якій стілець здорової людини донор поміщається в пацієнта, щоб замінити корисні бактерії, які відсутні у пацієнта.

Попередні клінічні випробування вже показали, що певні типи бактерій, присутні в пробіотиках, допомагають схуднути. Але в цих дослідженнях було виміряно лише кілька типів бактерій, що використовуються в пробіотиках.

Дослідники з цього дослідження перевірили всі бактерії, присутні в кишечнику людини, що посилило аргумент про те, що кишкові мікроби мають вирішальне значення для ваги.

Нагадаємо, раніше ми дізналися, що .