Робота з описом динозавра опублікована в журналі scientific reports. Його кістки виявили прямо біля сільської дороги в штаті парана на півдні країни, на так званому кладовищі птерозаврів в районі міста крузейру-ду-уесті.

Розкопки ящера почалися ще в 2011 році і тривали три роки. Потім палеонтологи працювали над відтворенням його вигляду. Аналіз показав, що тварина жила в цих краях 70-80 мільйонів років тому. Йому дали ім’я berthasaura leopoldinae – на честь вченого з бразилії берти лутц, яка померла в 1976 році, а заодно місцевої імператриці марії леопольдіни, що жила в xix столітті і протегувала наукам. Палеонтологи ласкаво нарекли динозавра бертою.

Розміри ящера виявилися невеликі: в довжину — близько метра, а у висоту — 80 сантиметрів. Істота пересувалася на задніх ногах, а вага його не перевищувала 8-10 кілограмів. Вчені віднесли динозавра до тероподів, тобто м’ясоїдних тварин. Цей факт особливо дивний, якщо врахувати, що у динозавра не знайшли слідів зубів. Його рот був схожий на дзьоб, а не на пащу хижака. Вчені кажуть, що для них це стало справжнім сюрпризом, тому вони поки не розуміють, чим саме харчувалася істота.

” відсутність зубів не означає, що динозавр не їв м’ясо. Багато птахів, наприклад соколи, як відомо, відмінно обходяться без зубів і при цьому харчуються м’ясною їжею. Швидше за все, це була всеїдна тварина, яка проживала не в найсприятливіших умовах, де йому доводилося їсти що доведеться», — заявив один з авторів дослідження джоан алвес соуза.

Крім цього, динозавр примітний тим, що його скелет можна назвати одним з найповніших останків тварин крейдяного періоду, знайдених в бразилії. У розпорядженні вчених опинилися череп, щелепа, хребет, кістки плечового пояса і тазу, передні і задні кінцівки берти.